Pages

Friday, February 22, 2008

"Üks huvitav omadus on seaduste juures, mis mind ükspäev kummitama hakkas. Inimesed otsekui jälgivad iga päev mingisugust "moraali" või "südametunnistuse" kohast käitumist, mida tegelikult otseselt pole mitte kellelegi PÄRISELT kohustuslik. Mitte keegi ei oma mitte kedagi ning me oleme kõik sündinud siia maailma vabadena ning võimalustega teha ning lõhkuda ükskõik mida. Omateada ei ole ma mitte mingisugusele lepingule või üldse paberile alla kirjutanud, mis kohustaks mind näiteks teed ületades teha seda.. hmm.. riigi poolt ettenähtud kohtadest, kuigi kui ma teen seda omavoliliselt ning suvalises kohas, siis ma saan hoiatatud või trahvi- mis õigusega? Mis annab suvalisel isikul õiguse mulle teha rahalist trahvi millegi selle pärast, millega ma pole üldse nõus ning mille suhtes ma pole oma nõusolekut üldse mitte kuidagi ta kinnitanud..." by Raimo Pregel


> link to this aphorism